HTML

Péterfyrkák

Friss topikok

Címkék

Smolcz Zsombor: GOFRI-MAN

2017.05.22. 06:32 Péterfy

  1. fejezet

Az elrablásom

Szép nyári napra ébredtünk Kifli Cityben. Kedvem támadt sétálni, ezért lementem az utcára. Ahogy kiléptem a kapun, szembefutott velem egy újságárus, aki egy újságot lobogtatott előttem, aminek a címlapján ez állt:”Pog király el akarja rabolni Gofri – mant!”

Mielőtt jobban megnézhettem volna, négy nagy Süti elkapott és egy autóba tuszkolt. Én erre rögtön kiabálni kezdtem:

- Hová visznek??? Segítség!!!

Erre az egyik befogta a számat és azt mondta:

- Maradj csendben, mert megbánod!

De én nem maradtam csöndben, ezért ráütött a fejemre egy nagy husánggal.

  1. fejezet

Pog király fogságában

Amikor magamhoz tértem, egy börtönben találtam magamat, ahol az ágy nagyon ke-mény ropiból készült. Volt mellettem két másik gofri is: Ted és Tom. Őket is Pog király vetette börtönbe. Nagyon levert hangulatban voltak.

- Sziasztok! Én Gofri – man vagyok.

Még ki sem mondtam, eszembe jutott az öltönyöm alá rejtett gémkapocs.

- Ezzel szabadulunk ki! – mondtam. Ne aggódjatok!

Kinyitottam vele az ajtót, és elkezdtünk rohanni a város kikötője felé. A kikötőnél megint ta-lálkoztunk két nagy Sütivel, akik pont olyanok voltak, mint az autóban lévők. Nagy ijedségünk-ben elkezdtünk a másik irányba szaladni.

Futás közben Tom a fülembe súgta:

- A Sütik nagyon nagyok, ezért könnyen kicselezhetjük őket, elfuthatunk mellettük.

- Jó ötlet! Akkor fussunk gyorsan! – mondtam és rögtön tovább adtam a tervet Tednek is.

A terv sikerült addig, hogy el-érjük a hajót, de a nagy Sütik valahogy utánunk másztak. Szerencsére megcsúsztak egy lekváros szivacson és a Ke-nyér- óceánba estek.

- Hű, ez meleg helyzet volt! – mondtam megkönnyebbül-ten. Kösz Ted, hogy odaraktad azt a szivacsot – hálálkodtam.

  1. fejezet

A Fa – szigeten

A Kenyér-óceánon sodródva egy szigetet pillantottunk meg. Mint később megtudtuk, a Fa-szigetet. Sejthetitek, honnan kapta a nevét: minden csupa fa! Fából faragott lakói különö-sek voltak. Azt ajánlották, adnak élelmet, ha ki tudunk jutni az általuk készített labirintusból. Az útvesztő annyira kacifántos volt, hogy majd-nem feladtuk.

- Hű, ez nem volt egyszerű! De most már mennünk kell. Szerencsére az élelem, amit ad-tak, nem fából készült!

 

El akartuk indítani a hajót, de sehogyan sem akart beindulni.

- Mi lehet a baj? – kérdeztem.

- Nem tudom – válaszolta Tom. Szereljük meg!

- Jó, de hogyan?

- Merüljünk le a víz alá, és nézzük meg, hogy mi a baj! – felelték együtt Ted és Tom.

- Úgy látom a motor romlott el.

- Ó, mi már javítottunk motort! Szívesen megjavítjuk ezt is – válaszolták egyszerre.

- Mennyi időbe telik a javítás? – kérdeztem.

- Gyorsan készen leszünk vele.

- Oké, akkor csináljuk, hogy mihamarabb indulhassunk tovább!

És tényleg pillanatok alatt elkészültek a javítással, és boldogan intettünk búcsút a szigetnek.

  1. fejezet

A Burgonya-sziget

Már esteledett, mikor egy újabb sziget tűnt fel a láthatáron. Örültünk, mert fáradtak és éhesek voltunk. Ezen a szigeten burgonyák, más szóval krumplik éltek. Amikor a szigetre ér-tünk, a krumplik nagy csodálattal fogadtak bennünket.

Egyszer csak megszólalt a királyuk: - Kik vagytok?

- Mi gofrik vagyunk. Gofri – man, Ted és Tom.

- És hol éltek? Honnét jöttetek? Hogyan kerültetek ide? – záporoztak kérdései.

- Kifli City az otthonunk, és a gonosz Pog király rabolt el bennünket.

- Én régen a legjobb barátja voltam – mondta a király - De egy napon váratlanul fellázadt elle-nem és elüldözött. A burgonyáimmal együtt erre a szigetre menekültünk előle.

- De ti mivel jöttetek a szigetre?

- Egy nagy hajóval – feleltem a király kérdésére. - Azzal ott, azzal a nagy hajóval.

- Szép hajó. Jaj! Elnézést kérek, még be sem mutatkoztam: én Bugyuta Burgonya vagyok, a Krumpli király.

- Fogadjatok el tőlünk egy kis útravalót, buggyantott burgonyát és hozzá belevaló burgonyalét.

- Örülünk, hogy megismerhettünk benneteket, de nekünk sajnos már mennünk kell tovább. Köszönünk mindent! Sziasztok! Irány a tenger!

  1. fejezet

Pog király visszavág

Elindultunk barátaimmal, Teddel és Tommal, felhúztuk a horgonyt, és elhajóztunk a Bur-gonya-szigetről. Két órával később:

- Hű, de hosszú ideje hajózunk már! – sóhajtottam.

Egyszer csak megszólalt Tom: - Szárazföld a láthatáron!

Amikor végre kikötöttünk, egy furcsa kacajra lettünk figyelmesek.

- Pog király az, muffin segédeivel – mondta Tom.

- Azt hittétek, hogy megmenekülhettek? – kérdezte gúnyosan Pog - Gyorsan, futás! Kapjátok el őket! – adta ki az utasítást a segédeinek.

Futás közben Tom megkérdezte Tedtől:

- Szerinted ott van még a szivacs a hajón?

Hogy erről meggyőződhessünk, villámgyorsan vissza kellett jutnunk a hajóra.

  1. fejezet

Hajóút hazafelé

A szivacs csakugyan ott volt még a hajón. Ahogy felrohantunk a hajóra, nyomunkban a gonosz Pog királlyal és segítőivel, a muffinokkal, megnyugodva láttuk, hogy a szivacs ugyanott van, ahol hagytuk. Szerencsére üldözőink ezt nem vették észre, és gyanútlanul belesétáltak, azaz rásétáltak a csapdára. Megcsúsztak a szivacson és ismét beleestek a Kenyér - óceánba.

Amilyen gyorsan csak tudtuk, felhúztuk a horgonyt, és végre elindultunk hazafelé. Mindhár-man alig vártuk már, hogy a sok kaland után ismét otthon, Kifli Cityben lehessünk.

Hogy mi lett Poggal és társaival? Elnyelték őket az óceán habjai.

V É G E !

Smolcz Zsombor írása a Hevesi prózaíró verseny egyik díjnyertes alkotása. Gratulálunk!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://peterfyrkak.blog.hu/api/trackback/id/tr8012531091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása