HTML

Péterfyrkák

Friss topikok

Címkék

Farkas Fanni és Szabó Izabella interjúja Mercz Eszter tanítónővel

2023.05.13. 14:12 Péterfy

  Interjút készítettünk iskolánkba érkező új, pályakezdő tanító nénivel, Mercz Eszti nénivel.

1. Köszönjük, Eszti néni, hogy vállalta az interjút. Elsőként azt szeretnénk megtudni, hogy melyik iskolákba járt?
Ide jártam a Péterfybe, utána a Batthyány Lajos Gimnáziumba, majd a Kaposvár Egyetemen végeztem tanulmányaimat.

2. Nagyon jó, hogy Ön is péterfys tanuló volt. Mi volt a kedvenc tantárgya gyermekkorában?
Az összes tantárgyat szerettem, de leginkább a matematikát.           

3. Miért választotta a tanári pályát?
Azért, mert jó érzés, ha átragad a gyerekekre a tudás, és szeretem is őket.

5. Melyik osztályban és milyen tantárgyat tanít? Milyennek látja az itteni tanulókat? 
A 2.a osztályban tanítom a magyart, illetve a 3. a osztályban digitális kultúrát. Lassabbak és több tudást kell nekik átadni.

6. Eddig hol dolgozott?
Tanulmányaim után külföldre költöztem. Ez az első munkahelyem.

7. Milyen volt Amerikában élni? Milyenek az amerikai gyerekek? Van -e különbség az itthoni és az ottani iskolai élet között?
Kint barátságosabbak és nyitottabbak az emberek. A gyerekek viselkedése persze családi háttértől, szülőktől és neveltetéstől függ. Ott szinte hetente volt iskolai program. Az alsó és a felső tagozatosoknak is külön van iskola, és rövidebb egy tanítási nap. Úgy látom, kint tájékozottabbak a gyerekek. Kisebb osztálylétszámok vannak. 

8. Melyik városban élt? Kirándult-e valamerre?
New York City-n belül Manhattanben éltem 1 évig és Lacejben 6 hónapig. Több mint 20 államba jutottam el. Kirándultam: Miami, Nashville, Atlanta, New Orleans, Chicago, Torks, Seattle. Sok nemzeti parkban jártam: Los Angeles, Las Vegas, Hawaii, Grand Canyon Nemzeti Park, Atlanti-óceán, Csendes-óceán. Augusztusban egy 11 napos kiránduláson is részt vettem két barátnőmmel és a húgommal, mely során 10 államot jártunk be kocsival. Több éjszakát is kempingezéssel töltöttünk, nagyon izgalmas volt.

9. Rengeteg élményben volt része. Emellett, ha van ideje olvasni, van-e kedvenc könyve?
Igen, Lais Lowry: Az emlékek őre.   

10. Nem hagy minket nyugodni a kíváncsiság: ennyi élmény után miért tért haza?
Mert szerettem volna itt lenni a húgom ballagásán, illetve szeptembertől itthon tanítani. Hiába a sok kaland és élmény, mindig is hazavágytam.


Ez teljesen érthető, és mi nagyon örülünk, hogy a magyar gyerekeknek szeretné átadni tudását. Köszönjük, Eszti néni a ránk szánt idejét, jó tanítást kívánunk intézményünkben!

received_197111563197598.jpeg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://peterfyrkak.blog.hu/api/trackback/id/tr4018123178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása