HTML

Címkék

Kalandozás a Felvidéken

2023.06.02. 17:39 Péterfy

A Határtalanul! program keretein belül május 22-26. között a Felvidéken jártunk a hetedik évfolyammal.

Első állomásunk Léva városa volt, ahol a Juhász Gyula Alapiskola tanulóival közös programon vettünk részt. Meghallgattunk egy rövid bemutatót a városról, illetve bemutattuk egymásnak iskolánkat. Ezután az egykori ezüstbányászat központjába, Selmecbányába érkeztünk, ahol idegenvezetőnk segítségével sétálhattunk végig a városon. A késő délutáni órákban már Besztercebánya barokk emlékeit fedeztük fel, majd elfoglaltuk szállásunkat Bezeréten. Második napon a Felvidék legjellegzetesebb három városát látogattuk végig. Először a Károly Róbert által felemelt Körmöcbányát és a pénzverdét tekintettük meg, majd a mesébe illő bajmóci várkastélyhoz látogattunk, ahol egy kellemes sétát tettünk a várépületben, mely egykoron magyar királyoknak, nemesi családoknak adott otthon, s jelenleg is őrzi emléküket. Mátyás 600 éves hársfáját és a vár alatt található cseppkőbarlangot is felfedeztük. Harmadik napon Betlér kastélyához utaztunk, mely az Andrássy család történetét, szokásait, titkait tárta fel előttünk. A látogatás után sétát tettünk a csodaszép kastélyparkban. Délután városnézésen vettünk részt a közeli Rozsnyón. Megtekintettük a székesegyházat, a Fő tér szobrait, illetve 137 lépcsőfokot leküzdve a reneszánsz őrtoronyból páratlan kilátás tárult elénk a városra. Második szállásunk Várhosszúréten volt. A negyedik nap reggelén Szepesváraljára indultunk, ami valaha az egyik legnagyobb vár volt Közép-Európában. Útközben egy érdekes természeti jelenséget, gejzírt figyelhettünk meg. A négy hektáros, pazar kilátást biztosító várrom bejárása után Kassa felé indultunk és felkerestük a kassai dómot, tisztelegtünk koszorúval az itt eltemetett II. Rákóczi Ferenc és Zrínyi Ilona, valamint a legendás Sibrik Miklós és Bercsényi Miklós sírjánál. Ezután sétára indultunk a belvárosban, mely során megtekintettük az Orbán-harangot, az érseki palotát, illetve a Vörös-tornyot. Utolsó napon reggeli után Alsósztregovára indultunk, Madách Imre szülő- és lakhelyére. A Madách-kastélyt tekintettük meg, illetve a parkban található tanösvényt jártuk végig. A délután folyamán már az Ipolytarnóci Ősmaradványok Természetvédelmi Terület világhírű őslénytani lelőhelyet jártuk be idegenvezetőnkkel.

Felejthetetlen élményekkel telve érkeztünk haza. A Felvidéken töltött napjaink örök emlék marad számunkra.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.