HTML

Péterfyrkák

Friss topikok

Címkék

Tóth Réka Anikó interjúja Horányi Henriette tanárnővel

2023.09.23. 16:26 Péterfy

Az újságíró szakkör keretében kérdeztem a 8.a osztály új angoltanárát. Köszönöm Heni néni, hogy vállalta az interjút. A következőket szeretném megtudni:

1. Melyik iskolákban végezte tanulmányait?
A mai nevén Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskolában kezdtem tanulmányaim. Ezt követően a Batthyány Lajos Gimnázium tanulója voltam. Felsőfokú tanulmányaim az akkori nevén Janus Pannonius Tudományegyetem Tanárképző Karán végeztem, ahol magyar-angol szakos középiskolai tanár oklevelet szereztem.
2. Sejtem, hogy az angol nyelv volt a kedvenc tárgya az iskolában. Melyik tárgyat kedvelte még?
Jól sejted. Igen, az angol mellett a német és az orosz nyelv is felkeltették érdeklődésem. De ami a legfontosabb, az szépséges magyar nyelvünk iránti szeretetem. 
3. Járt esetleg angol nyelvterületen? Ha igen, hol, mennyi ideig? Mivel foglalkozott kint?
Igen, egy félévet töltöttem ösztöndíjas egyetemistaként az USA Indiana University of Pennsylvania egyetemén, ami természetesen egy életre szóló élmény volt. Jártam New York City-ben, Washington DC-ben, a Niagara-vízesésnél, Texas-ban. Lehetőségem nyílt arra, hogy megismerkedjem az amerikaiak élet- és gondolkodásmódjával, és persze ott nem volt más választás, csak angolul lehetett kommunikálni.
4. Hogy érzi magát intézményünkben? Milyennek látja az itt tanuló gyerekeket?
Nagyon jól érzem magam ennyi fiatal között. Nos, ti már valóban egészen mások vagytok, mint amilyenek mi voltunk annak idején, de ez a világ rendje. Próbálok rátok, a ti gondolkodás- és életmódotokra ráhangolódni, és úgy érzem, sikerülni fog.
5. Milyen módszereket ajánl a diákoknak, hogy jobban menjen az angol nyelv?
Hiszem, hogy benneteket már nem kell meggyőzni az idegen nyelvek tanulásának fontosságáról. Tudjátok, hogy ez elengedhetetlen a jövőtök szempontjából. Viszont az is igaz, hogy le kell ülni a tankönyv, a munkafüzet mellé, és bizony meg kell tanulni a szavakat és a nyelvtant, el kell készíteni a házi feladatot, és készülni kell a dolgozatokra. De ha lelkesedéssel teszitek, akkor mindez nagyon könnyen megy.

6. Mivel foglalkozik szabadidejében?
Ha van némi szabadidőm, a TV-ben főzős műsorokat nézek. Kedvenceim a The Great British Bake Off és a The Great Australian Bake Off, azaz a Sütimester angol és ausztrál sorozatai. Emellett a YouTube-on képes vagyok újra meg újra angol vagy német nyelven megnézni egy „ősrégi” sitcom-ot, melynek címe ALF.
7. Mi a kedvenc könyve? 
Kedvenceim a versek. Legkedvesebb költőm a lánglelkű poéta, Petőfi Sándor, akinek Nemzeti dal című verse mindnyájunkat ráébreszt a haza- és a szabadságszeretet megkérdőjelezhetetlen fontosságára.
8. Mi a kedvenc filmje?
Azok a filmek, melyeket annyiszor nézek meg, ahányszor csak adják őket, bizony nagyon régi filmek. Ilyenek – többek között – a Hyppolit, a lakáj, a Tizedes meg a többiek és a Meseautó.
Köszönöm szépen a válaszait, Heni néni! További jó tanítást kívánunk intézményünkben!

Köszönöm a jókívánságot. Úgy érzem, napról napra egyre többet tanulunk egymástól és ez kellemes érzéssel tölt el.

img_20230901_072536_1.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://peterfyrkak.blog.hu/api/trackback/id/tr3018220499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása