HTML

Péterfyrkák

Friss topikok

Címkék

Jankovics Dalma: Magyar Diáksport Napja

2023.10.10. 19:58 Péterfy

   Iskolánk minden tanévben erre a napra mozgásos programot szervez tanulói számára. A tavalyi évben az időjárás sajnos nem kedvezett az eseménynek, idén viszont megrendezésre került a diákok örömére. 

    Az első két tanóra órarend szerint zajlott. A második óra után elsétált az egész iskola a Mindenki sportpályájára.
Játékos bemelegítéssel indítottunk, Zsófi néni vezetésével egy jó kis aerobikon vettük részt. Én nagyon élveztem, szeretek táncolni, otthon sokszor mozgok a Just Dance-re. Aztán elkezdtük a futást, két kört kellett tenni a salakos pályán, majd a  tenisz-, kosár- és a kis focipálya körül egy kört, végül egy harmadikat a salakos pályán. Nagyon sokáig bírtam egyhuzamban futni, de a salakos pályán sajnos elgyengültem, így egy kicsit lelassítottam. Így is ötödik lettem a 7-8. osztályos lányok között, amire büszke vagyok. Mikor a fiúk is lefutották a közel 1500 métert, elmentek focizni, majd néhány hetedikes fiú is csatlakozott hozzájuk. Az idő gyorsan elröppent a pályán, dél körül elindultunk vissza az iskolához. A rendszeres futás fitten tart, de sokan ezzel oldják a bennük lévő stresszt, és javítják a hangulatuk. Javítja a teljesítményt, az állóképességet és a szív kondíciójának hatását. Ezenkívül növeli a légzés- és pulzusszámot, ami miatt több oxigénhez jutnak a sejtek és szövetek a szív erősebbé válásához. A rendszeres futás csökkenti a nyugalmi pulzusszámot és a rossz koleszterin (LDL) szintjét is. Ez csökkenti a szív- és érrendszer betegségeket, például a szívelégedetlenség, szívroham, érelmeszesedés és stroke kockázatát.
       Ezúton szeretném felhívni a figyelmet a rendszeres mozgás fontosságára, illetve megköszönni a testnevelő tanároknak a szervezést!
fb_img_1696960197220.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://peterfyrkak.blog.hu/api/trackback/id/tr9118232095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása