HTML

Péterfyrkák

Friss topikok

Címkék

Nagy Zsombor: Az én hobbim

2018.11.20. 14:04 Péterfy

   Sok embernek van kedvenc hobbija. Van, aki sportolni szeret, van, aki rajzolni, van, aki pedig valamilyen témában gyűjtöget tárgyakat. 

   Jómagam is nagy gyűjtögető vagyok. Mivel szeretem a vasutat, gyűjtöm az onnan származó tárgyakat, okleveleket, iratokat, hirdetőanyagot, meg még sok mást. 1 – 2 év alatt hatalmas mennyiségű ilyen tárgyat gyűjtöttem össze. De a gyűjteményem egyre csak bővül… Szintén kedvenc időtöltésem a vonatok fotózása is.

   A gyűjtögetési szenvedélyem 2017 ősz vége felé indult be. És az a bizonyos első tárgy, egy 2017-es 30-as vonali menetrend volt, ami beindította. Pár nappal a fellelkesülés után jutott eszembe, hogy valahol a szobámban vannak régebbi menetrendjeim is. Azokat megtaláltam, utána már megállíthatatlan voltam a gyűjtögetésben. Ami vasutas volt, elhozható volt, megragadtam és a magaménak nyilvánítottam.

   Nem hiába nagy a gyűjteményem, a családunknak van rendesen vasutas múltja. Anya, apa még ma is vasutas, forgalmi szolgálattevőként dolgoznak, a kanizsai mamám a MÁV CARGO-nál dolgozott (ami már nem létezik, szóval egy ˝cargós˝ tárgy elég nagy relikvia). A papa forgalmi oktató, személyszállítási vezető, forgalmi szolgálattevő is volt, szóval volt honnan ˝felépíteni˝ a gyűjteményem. A ˝balatoni papa˝ mozdonyvezető, szolgálattevő, sőt még a fenyvesi kisvasúton is volt fiatal korában kalauz. Anyai ágról a dédnagyszüleim is vasutasok voltak.

   Nem csak régi dolgokat gyűjtök. Persze, az embereket jobban érdeklik a 20. századból fennmaradt tárgyak. De ha mostani tárgyakat is gyűjtök, valamikor azok is régiek lesznek. És a vasúton nagyon sok hirdetőanyagot adnak ki, szóval a mai vasút világából is van sok minden a gyűjteményemben.

   Az írás pillanataiban is készülődtem egy rajzpályázatra, amit a MÁV – Csoport rendezett a karácsonyi ünnep alkalmából vasutas szülők gyerekeinek. Remélhetőleg vasutas tárgyakat adnak ajándékba, ugyanis minden beküldőt egy ajándékcsomaggal jutalmaznak.

   A gyűjteményem nagy része közvetlenül a vasútról származik. A ˝balatoni mamáéknál˝ is voltak értékes relikviák. A kanizsai nagyszüleimnél úgyszintén. És még van egy csomó olyan hely, amit meg se vizsgáltam vasutas tárgyak terén.

   Sokan kérdezték, hogy hol tárolom ezt a rengeteg tárgyat? Hol van ennyi hely a lakásban, hol tudom ezt a rengeteg holmit elhelyezni? Ezekre a kérdésekre a válasz: Néhány bevásárlószatyorban, amiket még egyszer a mamától kaptam. Ha ezek a szatyrok megtelnek, ki kell találnom egy új tárolási módot.

   A cikkem írásának befejezésekor a gyűjteményemben a legrégebbi tárgy egy 1949-es vasúti eskü volt. A cikk melletti képen a gyűjteményem egy nagyon pici töredéke látható, mivel sajnos az összes tárgyamat nem tudtam kirakni.

   Nagyon szeretem a vasutat, ezért is ez a kedvenc hobbim. Mindig azt figyelem, hogyan tudnám a gyűjteményem bővíteni.

vasutas.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://peterfyrkak.blog.hu/api/trackback/id/tr314383250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása