HTML

Péterfyrkák

Friss topikok

Címkék

Ziegler Márton: Joe cica kalandjai 2.: Az új tag

2023.04.14. 14:06 Péterfy

   A legutóbbi kalandom óta jó néhány év eltel. A repülőgép-szerencsétlenség mély nyomott hagyott a kis szívemben. Azóta sokat harcoltam és karmoltam. A legfontosabb azonban, hogy én voltam csizmás kandúr! Jó, bevallom, csupán kölyökszínészként a Félicette Macskanauta Cicaszínházban. Sajnos, azóta me-me-megöregedtem. Már túl sok számomra a macskateendő, ezért úgy döntöttem, elköltözök Marika nénihez. 

   Az idős hölgy egy macskapanziót üzemeltet, körülbelül 300 hozzám hasonló cicával. A gond csupán, hogy tőlem 25 km-re lakik. A benzin drága, így gyalogosan kellett megtennem a hosszú utat. Mégis feltettem magamban, hogy elhagyom ezt a kócerájt! Az út során átéltem a négy évszakot, jártam sivatagban, Szibériában, őserdőben. Hogy ez hogy volt lehetséges? A Négy évszak és a Föld időjárása című dokumentumfilm forgatásán kellett áthaladnom. Végül megérkeztem a panzióba. Nagy udvar, hatalmas ház, ez cicatartásra lett kitalálva! Öklöm nincs, hát hogyan kopogjak be? Van megoldás!

  • Miáú! 

Az ajtó kitárult. Egy ősz hajú, idős hölgy jelent meg. 

  • Szia édesem! Eltévedt a kis cicamicus? Gyere be gyorsan, nehogy meglássák a szomszédok, hogy örökbe fogadtam még egy állatot. Cicáim, ő itt az új barátotok. Legyetek kedvesek vele!
  • Sziasztok más cicák, akiket még sosem láttam!

A többi macska mérgesen nézett. 

  • Jól van, szerintem a szobának ez a sarka is kényelmesnek látszik…

Így telt el néhány hosszú óra, amikor Marika néni megtörte a csendet.

  • Cicusok! Vacsoraidő! Egy konzerv neked, egy neked, és egy neked is, új cicám!
  • Végre valami jó! Ez isteni!
  • Szia! Ha jól tudom, te vagy az új macska. – egy hamvasszürke, fiatal nőstény macska közelített Joe felé.
  • Ha a vacsorámra pályázol, el lehet tűnni!
  • Eszemben sincs, én csak barátkozni szeretnék. A nevem Dzsina.
  • Joe.
  • Macskakörökben úgy hallottam, hogy nagy kópé voltál valaha. Miért tettél le a rosszalkodásról, és elégszel meg ezzel a kényelmes, ám unalmas élettel?
  • Mert megöregedtem.
  • Ez nem igaz. Vissza kell térned a régi életedhez! Szívesen veled tartok, én már unom ezt a helyet, hiányzik egy kis izgalom.
  • Igazad van! Felébresztetted bennem újra a vágyat!
  • Na, gyerünk!
  • Csókolom Marika néni, mi léptünk!
  • Mit rosszalkodjunk elsőként?
  • Először is lopjuk el egy gazdis macska eledelét!
  • Jó ötlet! Hogy csináljuk?
  • Megvárjuk, míg a portáján elkezd falatozni, és lecsapunk!

A csín sikerült.

  • Mi a következő lépés?
  • Most nagyobb huncutságban kell gondolkodnunk! Gondolkozz Joe, gondolkozz! Várjunk, a léghajókiállítás itt van a másik utcában.
  • Mire várunk? Indulás!

Jó néhány macskalépés múlva megérkeztek a helyszínre.

  • Keressünk egy megfelelő méretű léghajót, ami nem is ember, de nem is hörcsögméretű!
  • Ez pont megfelelő! Mi is a neve?
  • Rendőrségi cicaléghajó. Ez kell nekünk!

Joe és Dzsina felszálltak, és elrepültek, mint egy galamb. Kis idő múlva azonban problémába ütköztek az út alatt.

  • Joe, egy madár közelít.
  • Dzsina, szó szerint mi vagyunk a madár! Várjunk, értem, mire gondolsz…

A szóban forgó madár ballagási léggömbnek nézte a hajót, amit a közeli általános iskola nyolcadik osztálya szokott felengedni ebben az időszakban. A „lufit” kipukkasztotta a csőrével.

  • SOS! Zuhanunk! Kipukkadtunk!

A léggömb földet ért.

  • Élünk?
  • Talán.

Pár perc múlva ismerős kétlábú tűnt fel a távolban, aki nagyon hasonlított a gazdira...

  • Joe, már megint elkóboroltál? – a hang ugyanaz volt.
  • Ööö, miáú?

   Joe bűnbánó tekintete láttán a gazdi nem tudott haragudni kedvencére. Bevitte a házba újdonsült társával együtt. A kandúr macska öreg napjait Dzsina aranyozta be még sok-sok cicaéven át. 

received_174854685476697.jpegreceived_805172423778687.jpeg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://peterfyrkak.blog.hu/api/trackback/id/tr2018102390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása