HTML

Péterfyrkák

Friss topikok

Címkék

Nagy Zsombor: Készülődés a felvételi vizsgára

2021.01.18. 18:30 Péterfy

   Egyszer minden embernek meg kell hozni azt a döntést, hogy mi szeretne lenni, ha nagy lesz. Az általános iskola befejeztével több utat is választhatunk. Én gimnáziumba fogok menni, ezért felvételit kell majd írnom.

   A 8. osztály elején már gondolkodni kell azon, hogy milyen iskolába szeretnénk továbbtanulni. Ez a döntés az egész életünket meghatározhatja. Sokan ilyenkor már céltudatosan állnak neki az új iskolának, hogy ha befejezte, mit szeretne dolgozni. Én még egyelőre nem határoztam el, majd a gimnázium során lesz időm bőven eldönteni. Az idei tanévkezdés és a felvételi közötti időszak elég nehéz volt nekem, hiszen a 8. osztály eleve nem könnyű, ráadásul a felvételire is sokat kellett gyakorolnom. Nem sok szabadidőm volt, sokszor még az estéket is tanulással töltöttem. Már csak ezt a hetet kell "kibírni", és szombaton megírom a felvételit. Őszintén, izgulok eléggé, még úgy is, hogy nagyon sokat gyakoroltam, hiszen fontos nekem, hogy felvegyenek a gimnáziumba. Sok régebbi felvételi lapot csináltam meg, úgy gondolom, hogy maximális pontszámmal (50) teljesíteni egyáltalán nem könnyű. Két feladatlap lesz: egy magyar és egy matematika. Mindkét lapon 10 feladat lesz, mindkettőre 45 percünk lesz. A magyar lapon lesz egy olyan feladat, amiben egy rövid fogalmazást kell írni, illetve egy szövegértéses feladat, én úgy terveztem, hogy ezeket csinálom meg először, hiszen nem annyira nehezek, szinte biztosan tudom őket, és sok pontot érnek. A matek lapon ahogy haladunk előre, egyre nehezebbek lesznek a feladatok, bár szerintem ez attól függ, hogy ki melyik típusú feladatot tudja jobban. Nekem a százalékszámításos és a geometriás feladatok mennek a legjobban. Leginkább az időtől félek, hiszen a feladatok könnyen megoldhatóak, de az idő szűk, szóval sietni kell vele, és ezáltal könnyedén ejthet az ember hibákat.
   Mindenesetre próbálok nem túlzottan izgulni, és minél többet gyakorolni még a hátralévő pár napban. Úgy érzem, a a sok gyakorlás rengeteget segített. Szorítsatok! :)
head3.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://peterfyrkak.blog.hu/api/trackback/id/tr5916394940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása